Thursday 7 May 2015

Closure


"The need for closure is the motivation to find an answer to an ambiguous situation. This motivation is enhanced by the perceived benefits of obtaining closure, such as the increased ability to predict the world and a stronger basis for action."  (Wikipedia)

相信日後不會有惡夢,因為得到很明確的答案。
人總會被過去的事纏繞,它會影響日後你對事情有不同的看法。
一個絕對的答案去解決那個永遠的疑問,那個想完滿的慾望終於得以釋懷。
曾經有人問我:「你都不過是想要一個closure, 人就是這樣…」
那時候英文不好的我根本不明白closure是甚麼…
還以為是closer relationship...更親蜜的關係…
(我真的有夠搞笑!)怪不得我懵懵地給她腳踏幾船也不知道…
誠實的、沒偏見的、開心見誠的說開了。


這種心情要寫下,好好記下!
我承認我偏執,但只要找到那一個小點,我內心的puzzle就解了~

- B

No comments:

Post a Comment